26-453 חוזרת מן המתים: פרק 21 – השלמות.

עכשיו הגיע תור ההשלמות, ונעבור עליהן כסדרן.

ראשית יש לחבר את מנגנון החלפת ההילוכים.

כדי לצמצם את הרעש בתא הנוסעים הוחלט ברובר לחבר את המנגנון הזה לא לתיבת ההילוכים, כמקובל, אלא לאשיה. תיבת ההילוכים רועדת עם המנוע, והידית המבצבצת ממנה לתוך התא משמשת כרמקול ומעבירה את הרעש הזה לתוך התא. מנגנון ה"Remot" נוגע בתיבת ההילוכים רק בשעת העברת מהלך גופא ומנותק ממנו כליל בכל זמן אחר. אבל זה מסבך למדי את הרכבתו וכיוונו כך שיפעל כראוי.

Layout of the gear change remot control

עד מודל 1946 נסמך המנגנון הזה על מעמד משלו, וכך זה ב 26-069. בשנת 1947 השתנה הסידור, והמנגנון נסמך על תושבת המנוע, מעל כרית הגומי האחורית. הרי פרישתו: המוט (3) דוחף או מושך את הלשונית (5) המפעילה את המזלגות הקובעות את מיקום גלגלי השיניים בתיבת ההילוכים ובכך משלבת אותם או לא.

זרוע ידית ההילוכים (7) מצויידת בבסיסה בשני כדורים. הכדור הגדול מחלק אותה לשני חלקים: הארוך הוא החלק העליון, והקצר הוא התחתון, שגם הוא מצוייד בתחתיתו בכדור, הכדור הקטן. חלוקה זו הופכת את המוט למנוף בעל יחס מינוף של   1:4   וכמובן היפוך כיוון תנועה: דהיינו הזזת ידית ההילוכים קדימה גורמת למשיכת מזלג אחורה.

מוט הדחיפה\משיכה נע בתוך מוביל (1) המצוייד בקצהו בתותב ארד (2). המוביל חייב להיות משומן קלות, אחרת החלפת ההילוכים נעשית קשה עד בלתי אפשרית.

כדי למנוע את האפשרות לשלב הילוך אחורי בטעות ידית ההילוכים חלולה ובתוכה נמצא מוט נוסף (10) וקפיץ (11) הדוחף אותו כלפי מעלה. לתחתית מוט זה מחובר גלגל (12) מאובטח באום כתר (13).

Gear change gate

התבנית (20) מאפשרת כיוון ידית ההילוכים למקום הנכון. בצידה יש מחסום עליו מתגלגל הגלגל (20) כשהמוט (10) אינו לחוץ. מחסום זה מונע הטיה חזקה של ידית ההילוכים לשמאל, הדרושה לשם שילוב הילוך אחורי.המחסום, ופגעי השנים שעליו, מסומן בחץ אדום בתמונה שלמעלה.

חורי החיבור המאורכים, כמו גם לוחיות ההגבהה (שימסים) (22) מעידים על כך שכדי להגיע לכוונון נכון יש לעבוד קשה ולבדוק הרבה אפשרויות. גם את מידת לחיצת המוט (10) יש לכוון על ידי בחירת מיקום הגלגל ואבטחתו.

Gear lever after chromium coating

חלקי המנגנון הבולטים בתוך תא הנוסעים נשלחו לגלוונומטה לציפוי כרום מחדש

היחיד שעדיין מצפה לגאולתו הוא כפתור הבקליט הגדול, הזקוק ליד אמן שתחדש עליו את הספרור באותיות לבנות

ידית ההילוכים נמצאת במרכז המרכב, בין הכסא הקדמי הימני והשמאלי – ולכן גם אין הבדל בין החלפת ההילוכים במכונית עם הגה שמאלי או הגה ימני. ההבדל היחיד הוא ביד המבצעת את ההחלפה.

In place

הרכבת המנגנון היתה גם ההזדמנות לחדש את הגומיות האוטמות אותו וממרכזות את הידית כך שמתקבלת "החלפת הילוכים פוזיטיבית" כביטוי המלוקק של כתבי רכב.

Rear view

 

The yellow arrow indicates the reverse light swirch

החץ הצהוב מצביע על מתג אור הילוך אחורי.

הבאה בתור ההשלמות היתה סעפת היניקה\פליטה שנוקתה הושחזה ונצבעה, ואז הורכבה במקומה, על האטם המתאים. כמובן שכל הגוז’ונים נוקו במברשת ובמחרוקת ועברו גילוון. האומים (BSF) והדיסקיות – חדשים.

Manifolds in place

גם ברז הניקוז של הבלוק הוחלף בברז אורגינלי.בין הקרבורטור למניפולד צריך להמצא אטם מיוחד, בעובי כ 8 מ"מ המשמש כמבודד חום. אטם חדש כזה הוזמן מ

www.auto-gaskets.co.uk והגיע למחרת ההזמנה.

משאבת המים המחודשת נצבעה שחור והורכב עליה המאוורר.

Export fan has 4 wings

תור הרדיאטור הגיע. הוא מורכב על זוג "כנפיים" שהן בעצם התומכות של הכנפיים הקדמיות והפנסים הראשיים:

Radiator and wings stays

Radiator support

Verifying the starting handle line

להרכבתו קדם מחקר שלם – כל תושבות הרדיאטור של רוברי 10 שהכרתי היו חלודות עד התפוררות והתעופפו כאבק עם הפירוק. בין אורי וטינו היתה מחלוקת אם הבסיס מורכב מסנדוויץ’ פח שבתוכו גומיה מחוזקת על ידי 24 ניטים או בריתוך נקודתי. חשבתי שהמחלוקת תוכרע על ידי רכישת בסיס כזה (סקוט ממלבורן מוכר אותו) אך מה שהגיע מסקוט היה שונה ממה שהכרנו או שיערנו. בסופו של דבר יצרנו משהו חדש כמיטב הבנתנו, ויתכן שעוד יחולו בו שינויים. וכזכור, יש לוודא את "קו המנואלה"! את גל-ההינע מסרתי לחידוש ואיזון ואחר שבתי והרכבתי אותו במקומו, עם הברגים המיוחדים שנוקו וחודשו אף הם, ועם אומי הכתר:

The drive shaft is connected

LHD pedals are different from RHD pedals

The yellow arrow points at the pedals meter valve

Rolling chassis

ואחרנות להפעם הן הדוושות, דוושות הבלמים והמצמד, המחוברות אף הן לאשיה. יש להקפיד שתנועתן תהיה חופשית ולא מופרעת על ידי עצם כל שהוא, לרבות הדוושה השכנה. הציר חודש על ידי המשפץ וטינו חרט לו תותבים חדשים. שימו לב למדיד הטיפטוף המצפה לחיבורו אל מערכת השימון המרכזית. גם הגומיות הוחלפו בחדשות, מסקוט, מלבורן, כמובן.וזה המצב, נכון לעכשיו:

PREV:   http://wp.me/pXLKy-kt

NEXT:     http://wp.me/pXLKy-l9