מועדון נהגי האדמה החיובית (ב).

התחנה הבאה – הקטגוריה הבאה בתצוגה – היתה תצוגת מורגן, ובה זכיתי לראות, בפעם הראשונה מקרוב ממש מורגן F4super ומורגן 4.4+.

בניגוד לחברות בוטיק אנגליות רבות אחרות, הצליחה ומצליחה מורגן לשרוד במשך כמעט מאה שנה, ומוצאת כל פעם מחדש את הנישה שלה בקהל הלקוחות.

במשך עשרים שנותיה הראשונות יצרה מורגן תלת-אופנים, כלאיים בין מכונית לאופנוע, בגרסת מירוץ ובגרסת "טנדר" (van).

הם היו מבוססים על מנוע אופנוע V-twin שסופק על ידי יצרנים שונים. ההגיון הכלכלי שעמד מאחורי המוצר היה נעוץ בחוקי המס האנגליים שהקנו לרכב כזה פטור.

באמצע שנות השלושים החליפו במורגן את המנוע ממנוע אופנוע למנוע מכונית ועברו למנוע פורד 1172 סמ"ק 4 בוכנות, מנוע שיוצר במליונים עבור רכבי פורד העממיים (“ביבי פורד") – מנוע זול וקשוח שהיה חביב מאד על "משפרי מכוניות" אנגליים מהתקופה. המוצר כונה F4super ויצורו נמשך עד תחילת שנות החמישים.

הנה הוא:

הרכב יובא כנראה מאנגליה, כי מספר הרישוי האנגלי נשמר בו. לא רק נשמר – אלא הבעלים שילם כסף טוב כדי שמספרו בניו-ג'רסי יהיה זהה!

הרי מבט עליו מן החזית:

כאן נראה בבירור המתלה הקדמי היחודי למורגן, עליו הוציאה החברה פטנט לפני כמעט מאה שנה – והיא ממשיכה להשתמש בו בצורה זו או אחרת עד היום הזה. ההגה, אגב, הוא מתוצרת דגלס-בורמן שתואר בהרחבה כאן: http://wp.me/pXLKy-V9

המתלה נשמר בתצורה האורגינלית, עם בלמי תוף ובולמי הזעזועים המובנים.

וזה תא הנהג ולוח המכשירים:

שימו לב לידית האיתות המורכבת על מוט ההגה. זה אינו ציוד אורגינלי, אלא תוספת מאוחרת כדי להתמודד עם תנועה מודרנית, בפרט שלרכב הגה ימני. וכך נראה הרכב מאחור:

ועוד מבט מהצד:

שוב בולטים פנסי האיתות – תוספת מאוחרת.

 המורגן הבא בקטגוריה היה מורגן 4 פלוס, צבוע ב maroon לוהב:

מה דעתכם, הצבע מתאים לו?

גם זו מכונית מתחילת שנות החמישים שלדעתי שופצה לתפארת. גם בה קל להבחין במתלה מורגן האופייני, אם כי איני בטוח שגם בולמי הזעזועים מקוריים – וחבל.

עוד מבט מהצד:

ומאחור:

ועוד תמונה:

וזה לוח המכשירים האופייני למכוניות יוקרה אנגליות משנות החמישים:

שימו לב למנוע המגבים – כמו בג'יפ.

והנה חוג מעריצות סביב הסומק העז. איך הוא לעומת האדום של המורגן הסמוכה?

התחנה הבאה הייתה תחנת המיני, בה השתאתי אל מה שהצליחו לדחוס לתא המנוע של מיני קופר:

ולסיום הפעם – עוד ארגמן-סמוק כעין הקוניאק – MGB:

הפרק הבא: 

 me/pXLKy-14k