אביב 2013 בביולי – סוף.

ומהמכוניות לדוכנים – הם שהיו בעצם מטרת ביקורי במקום – ואל יקל הדבר בעיניכם: מדובר במאות דוכנים הפזורים על פני שטח גדול. אך בעוד שהבוקר היה נאה וחמים, הרי שאחרי הצהריים התקדרו השמים, רוח קרה נשבה וגשם החל לטפטף – גשם שהפך למחרת למטרות עוז וסיים את כל האירוע בטרם עת.

הרי אחדים מהדברים המעניינים שנקרו בדרכי. נתחיל ב Accuspark – שיכולה להיות בדיוק התשובה בשבילכם אם נתקלתם בבעיות מפלג (דיסטריביוטר) קשות.

החברה החלה את דרכה כיצרני תחליפי "פלטינות" אלקטרונים למגוון עצום של מפלגים. כל שיש לעשות הוא להסיר את המגעים המכניים הישנים ולהרכיב במקומם את האלקטרוניים ולחבר אותם לסליל ההצתה (ה-coil הידוע למכונאים בשמו המשובש "כוהל"). רכיב כזה מתוצרתם פועל מזה כמעט שנתיים ב-26-069 בעלת האדמה החיובית בהצלחה, וחיסל אחת ולתמיד את הצורך בכוון, ניקוי והחלפת ה"פלטינות". באותה הזדמנות הוא גם הקטין מאד את הבלאי במפלג שאינו ניתקל יותר בעומס המכני שיוצרות הפלטינות. עכשיו צעדה החברה שני צעדים קדימה. היא מייצרת מפלגים שלמים הכוללים הכל: מכסה, רוטור, משקלות, “פלטינות אלקטרוניות", ואת גוף המפלג על מיסביו, מחזירי השמן וכו' – הכל חדש ונוצץ. המפלגים הללו נראים כמו ומתאימים במידותיהם לכל הסדרות הישנות (בטרם הצתה אלקטרונית הפכה לסטנדרד) של לוקס ושל בוש. בתערוכה נמכרו מפלגים אלה במחיר מאד אטרקטיבי – כ 60 פאונד (360 ש"ח) האחד, כולל הכל.distributeמימין – מפלג מכני תוצרת לוקס DKY4 (המפלג המקורי של רובר 10) משמאל – מפלג אלקטרוני תואם של "אקוספרק".

אך בזה לא מסתיים הסיפור. החברה הוסיפה יחידת זימון ממוחשבת STEALTH למפלגים הנ"ל (בשלב זה למכוניות בעלות אדמה שלילית בלבד). היחידה מגיעה עם תוכנה המאפשרת "לתפור" עקומת זימון אינדיווידואלית למנוע שלכם – עדיפה על כל מה שמשקלות כלשהן חלמו אי פעם לעשות. החברה ההולנדית 123 מייצרת מערכות כאלה מזה שנים אחדות, אבל במחיר כפול. לבאי התערוכה מכרו Accuspark מערכת שלמה – מפלג ויחידת השהיה (כולל התוכנה) – ב 150 פאונד (900 ש"ח) בלבד.

מוצר אטרקטיבי נוסף של Accuspark הוא אלטרנטור דמוי דינמו של לוקס, גם הוא במחצית או רבע המחיר מזה שדורשות חברות אחרות המייצרות מוצרים דומים. האלטרנטור הזה לא רק מורכב במכונית ללא כל צורך לשנות משהו בתפסים או בחגורה, לא רק לא משנה במאום את מראה תא המנוע, אלא גם שוקל כשליש ממשקל דינמו מקורי.

היו בשטח הרבה דוכנים שעסקו בחלקי חשמל ישנים מתוצרת לוקס: החל ב NOS, דרך מוצרים משופצים או מיוצרים מחדש, וכלה באלטע זאכן וגרוטאות חלודות.

ביניהם בלטו:abc-spareselectricalsmart-powerבדוכניהם הצלחתי למצוא משהו שהייתי בטוח שכבר נגמר, עבר מן העולם ולא ישוב עוד: סט NOS של מצתים (פלאגים) מסוג CB14 תוצרת לודג' – המצתים האורגינליים של רובר!lodgeבילדותי היתה לאבי מכונית מסוג "סטנדרדוונגרד" בעלת אותם מצתים עצמם, והוא שמר אותם שנים ארוכותארוכות במגירה בשולחן הכתיבה שלו, עם העטים בהם כתב את ספריוlodge1עין בוחנת תגלה כי אלו מצתים הניתנים לפירוק ולניקוי – לא כמו מצתים מודרניים של "השתמש וזרוק". למצתים מודרניים אנודה אחת וקטודה אחת, אך ללודג' יש שלוש אנודות מחודדות, כדי להבטיח שתמיד יהיה ניצוץ. lodge2בפורום של ה ROVER SPORTS REGISTER ישנם דיונים השבים וחוזרים כמעט בכל פעם שמתפרסמת ב eBay מודעה על מכירת מצתים המתאימים לרובר P2. המצתים המוצעים למכירה הם מסוג צ'מפיון N8 קצרים – התחתונים בתמונה. יש כאלה בפורום הטוענים כי הם מתאימים – ויש כאלה הטוענים שלא. המצת העליון הוא מצת NGK מודרני תואם N8 ומחנה ב' בפורום טוען כי הוא-הוא המצת הנכון. עכשיו יכולתי לראות כי אורך מצת לודג' המקורי (באמצע) הוא בין זה לבין זה ושני המחנות כאחד צודקים ולא צודקים.

כשמשפצים מכונית בריטית ישנה בשאיפה לאותנטיות יש צורך בהמון אביזרים קטנים שכבר כמעט פסו מן העולם כגון מהדקים, חבקים, בתינורה, מחברים מטיפוס bullet וכיו"ב. את כולם ניתן למצוא אצל Tim Hodgekiss .

משהו יקר המציאות במיוחד – חוטי חיווט חדשים אך דמויי החוטים הישנים על קוד הצבעים שלהם ניתן להשיג כאן:wiringלא רק חוטים אלא גם שרשורים, תפסים, נתיכים וקופסאות נתיכים – כל הדרוש לשיחזור החיווט המקורי של מכוניות משנות העשרים, השלושים והארבעים.

עבודה מרשימה עושה ניק הודcasting-repairesהמסוגל לתקן חלקי יציקה שבורים כגון בלוקים של מנוע, ראשים וכיו"ב.

גם ל Stevson Motors היה דוכן מרשים.stevson

הכרתי את החברה כאחת העוסקת בשיפוץ בולמי זעזועים מפרקיים – אך מתברר כי הם מתמחים גם באביזרי צנרת כגון מערכות דלק, בלמים וכיו"ב, ואצלם ניתן למצוא את כל אותן צינוריות עם הברגות מוזרות ומחברים שכבר אין להשיג כמוהם.

מרטין רוברטס עוסק בשיפוץ חלקי עץ דקורטיביים של מכוניות עתיקות ותצוגתו מרשימה:ez

ולבסוף, אם ברשותכם פנס ישן והרפלקטור שלו זקוק להכספה מחדש – הרי ש קית' ארדלי ישמח לעשות זאת עבורכם:

re-silveringבדוכני השמעטס הצלחתי למצוא בפרוטות מצוף של רובר במצב טוב, וגם מצוף תקין למד גובה השמן – מי פילל ומי מילל. ביולי היא גם המקום למצוא בו משאבות דלק וטרפיקטורים מכל הסוגים; עדיף על קניה ב eBay בה קונים חתול בשק ולא פעם זה גם חתול מת.

ולסיום, קצת רשמים מהאודי A5 דיזל בה נסעתי. אין מה לדבר כי זו מכונית שקטה, זריזה ונוחה מאד. נסעתי בה מהית'רו לביולי ומשם ללידס וחזרה להית'רו (סה"כ כ 900 ק"מ) ב 3/4 מיכל דלק. בשיוט ב 120 קמ"ש לא עולים סיבובי המנוע על 2000 סל"ד. המכונית חסכונית גם בנסיעה בתוך העיר כי ברגע שעוצרים ברמזור כבה המנוע. הוא נדלק מאליו מחדש ברגע שלוחצים על דוושת הדלק.

הפרק הקודם