דיפרנציאל חדש לרובר האדום – סוף.

את הרשימה הקודמת סיימתי במילים "עד עכשיו הספקתי לערוך רק נסיעה קצרה, בשכונה. המכונית מושכת כראוי, והדיפרנציאל החדש שקט ונעים. בימים הקרובים אערוך נסיעה גם בכביש ראשי ונראה האם חווית "השיוט" ברובר אכן השתפרה".

ועל כך הגיבו הקוראים, כלומר לפחות קורא אחד, דהיינו העם דרש: “Israel, Show me!” כפי שאמר בפעם לא נשכחת הקולנל בנדיקט, נ"י.

החלטתי שההזדמנות המתאימה למפגן הזה תהיה בנסיעה לתל-אפק, לרגל אירוע גלאי שאורגן על ידי מועדון החמש, קרוביו וידידיו.

רכשתי איפוא מצלמת-רכב, ועד מהרה למדתי כי היא זקוקה לחיבור קבוע לשקע USB האמור לספק לה את מתח העבודה. שקע USB ברובר 47? לא הייתה ברירה, ואילתרתי משהו. את המצלמה מצמידים בוואקום לחלון הקדמי. מחוסר נסיון לא שמרתי על מרווח מספיק בין עדשת המצלמה והחלון, ומפעם לפעם הם החליפו סדרת נשיקות קצרה, אותה קלט המיקרופון כסדרת נקישות מעצבנת – ועמכם הסליחה.

היה יום חם, התחזית נבאה 36°C , וזו היתה גם הזדמנות לבדוק האם החום הרב מפריע לפעולת המכונית: התחממות יתר או חסימת אדים – בשניהם מגיעים נוזלים במכונית לטמפרטורת הרתיחה שלהם, והאדים העולים מתוכם משבשים את הפעולה הסדירה ומסכנים את המכונית ונוסעיה. כזכור, לרובר מערכת קירור פתוחה, וטמפרטורת הרתיחה נמוכה בה בהרבה מטמפרטורת הרתיחה של נוזל הקירור בכלי רכב מודרניים. החלטתי איפוא לא להריץ את המכונית במהירות גבוהה מ-70 קמ"ש, (כ-63 על חוגת הספידומטר) כדי לא לאמצה מדי. מטרת הבדיקה היתה לוודא כי המכונית "סוחבת": מזנקת בעליה, “מושכת" טוב בעליות מתונות. את זאת ניתן לערוך במהירות הנ"ל. מטרה שניה הייתה לבדוק עד כמה שקטה פעולת הרכב: קודם כל מבחינת הדיפרנציאל – כי כשאינו מכוון נכון הוא שורק שריקות מרדות – ושנית מבחינת המנוע שהסל"ד שלו ירד ב-10% (לכל מהירות נסיעה).

הסרטון הראשון מציג את היציאה מהאירוע: פקק תנועה הדורש הרבה זינוקים בעליה – רוב הדרך בהילוך ראשון. תוכלו להתרשם אם היו או לא היו קשיים כלשהם:



הסרטון השני מציג את קטע היציאה לדרך סלולה, וכרוך בהאצה ובהחלפת הילוכים – וגם בפעולת ה Freewheel. מרגישים שהמכונית "סוחבת"? הרעש היחיד כמעט הנשמע ממערכת העברת הכח הוא צליל ההילוך הראשון, לו שיניים ישרות ומרעישות

הסרטון השלישי – והוא העיקר – מראה את העליה על הדרך המהירה. הקטע הוא כולו עליה, מתונה למדי, אבל בכזאת בדיוק נבחנת המכונית: האם היא "סוחבת" ברביעי, בעליה? כל הקטע התרחש כשדוושת הגאז לחוצה חלקית בלבד, ובלי שום שינוי במהירות (הקטנה מאד לעומת מהירות יתר משתמשי הכביש, אבל עדיין מעל המינימום החוקי). לפחות מכונית אחת עצרה בשוליים כדי להתבונן במופע המוזר, ומרצדס אספנות אחת אפילו נתקע מרוב התרגשות…

הסרטו האחרון כבר מציג נהיגה עירונית, וההתרשמות, שלי לפחות, לא השתנתה. כמה טוב לחזור הביתה.


PREV