אוגוסט 06

תגיות

ד"ר רוז, חקר המוח ושגעונות קטנים אחרים (ז’)

הפרק הבא בשיפוץ הטורר בסדנה המהוללת לוטה במסתורין כלשהם. ב -2 לינואר 2010, בסך הכל יומיים אחרי הדו"ח המפואר שצוטט בפרק הקודם (״תוצאות נפלאות״כותב מנהל הסדנה:

המשכנו בתיקון מרכב המכונית והתמקדנו בידית תא המטען. סיימנו את תיקוני ריתוך האלומיניום של מרכז תא הגלגל הרזרבי.

merkaz-ta1

Spare wheel compartment – continue

merkaz-ta2

הסרנו את צירי תא המטען ואת המסגרות המחזקות אותם.

bli-yadit

Support items removed

bli-yadit1

Sad findings

ממוטות פלדה בעלי חתך ריבועי ועגול ייצרנו את חלקי הצירים והמסגרות, כולל חריטה. ריתכנו את כל חלקי הצירים והרכבנו למדידות במכונית. ערכנו התאמות כנדרש עד שהתקבלו רווחים נאותים (“קווים טובים" בשפת המכונאים בארץ).

הסרנו את מכסה תא המטען כדי להמשיך בתיקוני מסגרת האלומיניום. סימנו פח אלומיניום (במקור כתוב Aluminum steel) בעובי 1.2 מ"מ וגזרנו ממנו את החלק הפנימי התחתון וחלקי הצד (3 חלקים). עיצבנו את החלק התחתון וקיפלנו סביב אוגני חיזוק כמו במקור.

tikun michse

Renewing

הכנו מקטעי תיקון לשני הצדדים, גוזרים ומקפלים כמו במקור. הסרנו את החלקים הרקובים מפנים המסגרת והידקנו במקומם את החלקים שהכנו, ואחר ריתכנו נקודתית ואז ריתוך תפר תוך שימוש ברתכת tig ולבסוף השחזנו הכל עד שהתקבל תיקון בלתי ניכר. גזרנו עוד טבלות חיזוק לתושבות צירים, קדחנו וסימררנו אותן כמו במקור ואז קדחנו חורים במרכב לשם חיבורם.

ריתכנו לתיקון פרטים רבים באוגן המעטפת החיצונית, וגם בפנל כדי להשיבם לצורתם המקורית. החזרנו את מכסה תא המטען למקומו ויצרנו דיסקיות רבות במאמץ להשיב ולהתאים כל חלק למקומו, עד לקבלת המרווחים הנכונים.

misgeret1

Progress

מפח פלדה בעובי 1.6 מ"מ יצרנו מחדש את המנגנון המגביל את פתיחת תא המטען, כולל ה"אומים השבויים" המאפשרים תפישת החלק על ידי ברגים ללא צורך ב"קונטרה", וריתכנו לקיבוע.

הרכבנו את הנ"ל במכונית, וערכנו את ההתאמות הנדרשות לקבלת פתיחה וסגירה חלקות ומרווחים נכונים.

zirim1

New support

zirim2

הרכבנו את הדלתות ותא הגג המתקפל לנסיון. כרגע המלאכה נמשכת על תושבות מעטפת האלומיניום ואחריה נוכל להתחיל להשיב את המעטה החיצוני (של המרכב?).

בסופו של המכתב, מוצג החשבון, כמובן. עד כה שילם ד"ר רוז כ 15000 פאונדס (למעלה מ 75000 ש"ח) ועיניכם הרואות מה מצב הרכב, ועד כמה רחוקה המכונית משיקום. הד"ר הטוב מרים ידיים.

ו"באותו היום בשתיים" 2 לינואר 2010, כותב מנהל הסדנה מכתב שכאילו נכתב ע"י שר החוץ הבריטי, נצר לשושלת דיפלומטים ארסית, ולא על ידי מוסכניק:

"פרד יקירי,

כמה נחמד היה לשוב ולראותך כשהחזרנו את הרכב אליך. לוטה החשבון האחרון שלנו.

האם אוכל להודות לך על שהיית אחד מלקוחותינו, ולשלוח לך את מיטב איחולינו לרגל סיום הפרויקט?

אם אוכל להוסיף ולהיות לך לעזר כלשהו אל תהסס לפנות אלינו שנית.

ברגשי כבוד"

רגע, על איזה ‘סיום פרויקט’ מדובר כאן? המכונית הוחזרה בתפזורת. חלקה מתוקנת וחלקה במצב אומלל משהיה (ועל כך באחד הפרקים בהמשך).

הפרק הבא NEXT

הפרק הקודם PREV