אוקטובר 11

תגיות

51 גוונים של אפור (כ"ב) – כנפיים!

עד עכשיו היה הטורר שלנו ערום: ללא כנפיים וללא מדרגות:

01-pticha

Naked body – no wings. no running boards

נתחיל להלביש אותו. ראשונות יהיו כנפיים הקדמיות – אבל הנסיון הראה כי קודם להם כדאי להרכיב את המדרגות. הסיבה היא כי כל חורי התפיסה – של הכנפיים לגוף המכונית, של המדרגות לגוף המכונית ושל המדרגות לכנפיים – כולם גדולים בהרבה ממידת הברגים, על מנת להותיר מספיק חופש לכוונון החלקים זה יחסית לזה. באופן מעשי פירוש הדבר שתחילה יש להרכיב הכל כשהברגים רפויים ואינם מהודקים, ואז “לנער" הכל עד שכל חלק יסתדר היטב עם שכניו, ורק אז להדק.

אי לכך יש להכין את המדרגות להרכבה. הן עברו כבר את כל שלבי ההכנה, ועתה יש להדביק אליהן את ציפוי הגומי הכבד, תוצרת Meteor Spares (אגב, מפעל רובר המקורי שכן בבניין בשם Meteor Works בקובנטרי, כך שליודעי דבר זה שם רב משמעות).

ההחלטה להדביק נפלה בעקבות דיון רב משתתפים בפורום של חובבי הרובר באנגליה (RSR) בו הגיעו המשתתפים לקומצנזוס אודות שיטת החיבור הנכונה של הגומי למדרגה: הדבקה בדבק מגע איטי תוך הפעלת לחץ ניכר על הגומי. מייק קולדרי, הוא הוא Meteor Spares מייצר את הגומי הזה לכלל מכוניות רובר שבין השנים 1934 – 1949. ומכייוון שבשנים אלו יוצרו דגמים רבים הרי שלרובם גומי זה גדול מדי ועל מנת להתאימו יש לגזור אותו למידה – וזאת עשתה דפנה בסבלנות רבה ובכשרון. הגומי לכוד בין שני חלקי המדרגה:

02-gumi

Attaching the rubber cover

השלב הבא הוא ההדבקה. נסיון כושל תחילי הראה כי ראשית יש למרוח שכבה של דבק גומי על הגומיה, ורק אז להוסיף דבק מגע ולהדק כיממה במכבש:

03-machbesh

A layer of rubber glue dried for 24 H, then contact glue

עתה ניתן להרכיב את המדרגות, וכך זה נראה לאור השקיעה הדועך:

04-or-shkia1

(ולא, קופסת הברגים הצהובה אינה נמצאת בתוך המכונית – היא רק משתקפת בה).

וכך זה נראה מן הצד השני:

04a-smol1

04b-smol

ומאחור:

05-smol-achor

והנה הגיע תור הכנפיים, לפני הניעור הגדול. ביניהן ולבין גוף המכונית, וגם ביניהן ומעטפת הרדיאטור מכניסים רצועת אטימה (“קדר" במכונאית).

06-knafaim

The wings are coming

07-front wing

ומזוויות נוספות:

08-knafaim2a

09-knafaim2b

מתחיל להיות אוטו?

הפרק הבא NEXT

הפרק הקודם PREV