26-453 חוזרת מן המתים: פרק ששים ושמונה – פרדה.

עכשיו כשהמרכב מונח על השילדה יש לחזק אותו אליה באופן קבוע. הם מחוברים זה לזה בששה עשר ברגי 5/16 BSF, כשביניהם נמצא ריבוע עשוי מחומר מיוחד בשם Webbing, ועוד שניים. חומר זה הוא דמוי החומר ממנו עשויים צמיגים, כלומר גומי המכיל שכבת בד. רכשתי אותו אצל scott old auto rubber במלבורן אשר באוסטרליה.

המרכב לא הונח על האשיה בדייקנות חור מול חור – אי אפשר. מה עושים? התחלנו לטלטל ולדחוף את המרכב עד שניתן היה להכניס בורג אחד למקומו. המשכנו בטלטול עד שגם הבורג השני הסתדר. עוד קצת טלטול– ולפתע כל החורים מסודרים זה מול זה כחיילים במסדר וניתן לסיים את החיבור. עוד שני חיבורים נמצאים בקצה האחורי של המרכב – שם נעשה החיבור בין שתי "אזניים" שביניהן דיסקית גומי עבה.

השלב הבא היה חיבור מחודש של הרצפה. כזכור, לרובר ריצפת מתכת נתיקה, כדי שאפשר יהיה לערוך בו תיקונים בלי לזחול תחתיו. רוב חלקי הריצפה אבדו והיה צורך להזמינם מאנגליה. אלו שהגיעו היו חלודים ועקומים. הם נוקו, יושרו, נשלחו לגלוון ואחר ניצבעו באבקה בצבע שחור מבריק.

ראשון חובר, בברגי 1/4 BSF, החלק התחתון של קיר האש, שהוא גם מכסה בית-הפעמון.

Converted bell-hausing cover in place

בתמונה גם נראים החלונות המיועדים לדוושות: מצמד, מעצורים, גאז. הברגים והאומים הם ברובם חדשים, ואחדים מהם מחודשים, שעברו ניקוי במברשת ובמחרוקת ואחרי-כן גילוון.

אחריו חוברו משטחי הרצפה הקדמיים:

Front floor panels

נראים בהם גם החלון עבור המגבה היחודי של רובר (A) וגם החורים (B). אלו נועדו למנוע מהרצפה לכסות את ברגי ההידוק של המרכב לאשיה.

המגבה נתחב לתפס באשיה דרך החלון שבתמונה למעלה. ישנם שני חלונות כאלו, חלון לפני כל אחד משני הכיסאות הקדמיים. המגבה מרים את שני הגלגלים שבאותו צד.

בתמונה הבאה נראית הרצפה האחורית, או ליתר דיוק המכסה שתחת המושב האחורי.

The rear floor is removable

נראות שתי הנעילות שלו מסוג "מנעול חיסכון" (budget lock) המאפשרות, באמצעות ה T key , שהוא חלק מהציוד של המכונית פתיחה וסגירה שלו. פתיחת מנעול זה מאפשרת הסרה קלה של הריצפה וגישה טובה למצבר, לבולם הזעזועים, לכוונן המעצורים ולמילוי שמן בדיפרנציאל.

They are removed when service is necessary

הבא בתור היה ההגה שנתפס אף הוא למרכב, בתפס היעודי שלו.

Steering column upper support

אורי חיבר חזרה את הכנפיים והמדרגות למכונית, ורגע הפרדה מ"סדנת קרן סהר" הגיע.

Goodby to Keren Sahar classical car workshop and museum

אילן הגרריסט מוודא שהגג מאובטח ולא יתעופף לו בדרך.

צריך היה להדוף את המכונית בתנופה, כדי שתתגבר על מדרגה הנמצאת ביציאה מן הסדנה, ומיד לאחר הצליחה לבלום אותה בכשרון ובאופן נחרץ – כדי שלא תתדרדר לבור זבל הפרות הנמצא בדיוק ממול. הצלחנו. איזה מזל – אילו היתה המכונית נופלת לשם – אפילו טינו לא היה מציל אותה…

פעם ראשונה שרואים את המכונית בפרספקטיבה – ממרחק מספיק גדול. נראה שהגלגלים נמצאים במרכז הכנפיים וזו התקדמות רצינית.

Ready for next station

 

אילן מתכונן להעמיס את המכונית. האופנוע הוא של און יעקובסון שעבר בסביבה ובא לבקר בסדנה של אורי – ומיד גויס לעזרה!

מוכנים לעלות:

ועולים:

ואני לא יכול שלא להזכר איך 26-069 (אז: מרילנד היסטוריק L34-223) הגיעה לרחוב מאונט-וורנון שבקמברידג', ביום חורף קפוא לפני תשע שנים:

Cambridge, MA, 2002

הפרש של 45 מעלות בטמפרטורה…

זהו, מוכנים לצאת לדרך:

פרק א' בשיקום 26-453 הסתיים, וזו ההזדמנות לשוב ולהודות לאורי על תרומתו המכרעת לפרויקט ועל הכנסת האורחים הנדיבה והנעימה. אני נהניתי אצלו מכל רגע, ולמכונית היתה התרוממות הרוח שאין כמוה: היא קמה לתחיה!

פרק ב' מתחיל בהתאמת מכסה המנוע והגריל החדש אצל טינו, וסגירת קצוות אחדים. ואחרי-כן – צבע!

PREV

NEXT:   http://wp.me/pXLKy-ME