אפריל 05

תגיות

British Motor Museum 2

אם יש מותג שרוחו מרחפת על, שלטת ומעצבת את המקום – הריהו Jaguar. יצרן המכוניות ששכן באחת הערים הסמוכות, בקובנטרי. אולם שלם מוקדש ליצירותיו, מלא וגדוש בעשרות, אם לא מאות מהן.

jag18

הנה הן, בשורה ארוכהארוכה:

jag17

שלא לדבר על שורותשורות:

jag16

אפילו הראשונה והקדומה שבהן, סירה מיוחסת לאופנוע משנת 1925 מוצגת בו:

jag19

אבל מכל השפע הזה עניין אותי ביחוד מוצג אחד שבו: SS100 מסוף שנות השלושים. צילמתי אותו מכל העברים כמחווה לשני חברים יקרים. אפילו את מגש הטיפטוף המונח תחת אגן השמן לא השמטתי – רכב אנגלי כהילכתו.

jag1

עוד על מכונית מופלאה זו תוכלו לקרוא כאן הנה לוח השעונים וההגה:

jag10

קדמת המכונית:

jag14

והרי הכנפיים הקדמיות המסומררות:

jag13

הכנפיים הללו, הארוכות כלכך (ובנויות בניגוד לכל הגיון אווירודינמי) מבקשות להמריא בכל פעם שהמכונית דוהרת. משום כך הם מסומררות למשטח חיזוק הנמצא מתחתן ב 32 מסמרות.

jag15

וכבר אמר המשורר "ואיזה אורך לתפארת".

כמובן, כמו כולם, גם המכונית הזאת התברכה באחוריים. אבל הם אינם תא מטען, כמקובל. במכונית ספורט אמיתית אין מקום למטען. זהו מיכל הדלק, אליו צמוד הגלגל הרזרבי.

jag9

הצצה למתלה האחורי, underslung, כמובן עם תוף בלימה ענקי.

jag4a

הבלמים הם גירלינג מכני (“שטנגות” בפי העם), עם two leading shoes – פלא טכנולוגי.

girling-tls

האם נתקלתם פעם במושג "שיפוץ ברמה מוזיאלית”? במוזיאון הנ"ל פועל – בימי חול – מוסך לשיפוץ, שימור ושיחזור. מעליו, לא בתוכו, מרפסת תצפית המאפשרת צפיה בפעילות שבמוסך. יש המעדיפים שיפוץ המותיר זכר לחורבן. בחוגי המקצוע זה נקרא "פטינה".

jag12

jag11

ואשלים פרק יגואר זה בתמונות אחדות ממפעל הטסון, מפעל לשיפוץ מכוניות יגואר מסדרת      e-type ו MG מסדרת T בעיר בדפורד אשר בצפון אנגליה.

חברה זו אינה רק סדנת שיפוץ למכוניות אלה, אלא גם מחסן חלפים עצום שלהן ובעיקר – יצרנית של חלפים כאלו, כולל חלקי פח ועץ. הרי תמונות אחדות שצלמתי באולמותיה, תמונות המציגות מבט חלקי ביותר על המקום.

et1

מחלקת פחחות: בתור ובתהליך.

et2

אחת התמונות המעניינות היא מפינת ההחלקה.

et4

et6

הדרישות והסטנדרטים עלו כל כך בשנים האחרונות, עד שאין סיכוי להשיג אותם כשדלת היא פריט עצמאי. לקראת ההחלקה הדלת מרותכת לגוף המכונית והן מוחלקות יחד. בסיום ההחלקה יופרדו וישובו להיות חלקים עצמאיים.

הפרק הקודם