יולי 24

תגיות

ד"ר רוז, חקר המוח ושגעונות קטנים אחדים (ב).

את הפרק הקודם סיימנו במודעה שנתפרסמה באתר הRSR ובה הוצעה רובר טורר מודל 1947 למכירה.

על כל מודעה המתפרסמת באתר ה־RSR מדווח גם מספר הצפיות בה. אין רבות כאלו, וזו אולי הסיבה שאני הייתי אחד הראשונים שצפה במודעה. מספר הצפיות עדיין היה אפסי.  מייד התגברתי על סלידתי מטלפון וחייגתי למספר שצויין בה. מצלצל ומצלצל, ומנסה פעם ועוד פעם – ואין עונה. שלחתי דוא"ל, מסמן "הודע כי נתקבל" ו"הודע כי נפתח". ודי מהר התברר כי הדוא"ל גם התקבל, וגם נפתח – ועדיין אין תגובה. מה קורה כאן? החלטתי לשאול בעצתו של גדי, המבין בבריטניה ותושביה יותר ממני. גדי צלצל – לטלפון שלו מספר בריטי – ונענה מיד. הסתבר כי מדובר בעקרון: מפרסם המודעה משיב רק לטלפונים ודוא"ל מהאיים הבריטיים. יש אנשים עם עקרונות כאלה. (אקדים מיד ואומר כי בהמשך השתנתה גישתו והוא התגלה כאדם חביב וידידותי). באמצעות גדי נאות מר רוז לקבל מקדמה בסך 1000 ליש"ט ולהמתין עם המכירה עד שיגיע מי שיגיע לבדוק במה מדובר. אבל בליבי כבר גמלה ההחלטה ובבוקר המחרת נחפזתי להעביר לחשבונו בבנק לויד’ס את מלוא הסכום שביקש.

לפי עצתו של קובי מילוא התקשרתי עם חברת יושופ שהדריכה אותי בכל רזי יבוא מכונית אספנות ואף ביצעה אותו הלכה למעשה. הצעד הראשון היתה החתמת המוכר על שטר מכר, וזה התבצע באמצעות הדואר האלקטרוני. ואז הגיע הצעד השני: מתן רשיון יבוא לרכב אספנות מותנה בכך שהרכב יהיה שלם וכולל כל מה שרכב כשיר לתנועה כולל, החל במגבים וכלה (וכלה במה? מנוע? גלגלים?). והבעיה עם MVX601 היתה שלא היה שלם, אלא מפורק חלקית, ובהמשך גם נראה מדוע.

הימים היו ימי סוף דצמבר, ערב חג המולד, כשכל הפעילות באי שוקעת בתנומה מתקתקהעברו שבועות אחדים עד שהתאפשר לגדי לאסוף את המכונית וכל חלקיה שהיו מפוזרים סביבה ולהביא אותה למקום מבטחים.

כי כך נראתה המכונית במקום שאוחסנה:

partsk

Only a complete car can be imported to Israel, so that the car should be sort of reassembled. The numbering will help 4leafclover do the job with my written instructions

(על משמעות המספרים בהמשך).

וכך אירע שיום ינואר קצר אחד, חרפי ודולף – יצאה לה שיירה קטנה מקרדיף אשר בוולס, בדרום מערב האי, ללידס אשר בצפון מערב. בראשה נסע המוביל עם הנגרר הסגור שלו, ואחריו גדי במסחרית שלו.

הרי המכונית מקרטעת בדרכה אל המוביל:

alia

גדי העמיס את החלקים שהיו מפוזרים סביב המכונית (וגם את תיק המסמכים שלה שנכלל בעיסקה) על המסחרית שלו. את התיק הזה שלח למחרת אלי – בערתי מסקרנות – וכשהגיע התחלתי ללמוד את תולדותיה.

לא תאמינו למה שהתברר – אבל על כך בפעם הבאה.

ובינתיים רק זה: כך, בלי נדר, תראה המכונית כשתהיה גדולה:

paam

This is how the car will look

הפרק הבא NEXT

הפרק הקודם PREV